Selvi Atıcı ile Röportaj

Şubat gerçekten sürprizlerle dolu bir ay olacak Nemesis okurları için.

İlk sürprizimiz, uzun zamandır beklenen bir roman. Gitme.

Selvi Atıcı, Kayıp Şehir’den hikâyeler anlatmaya devam ediyor. Kısa bir süre sonra kavuşacağınız Gitme, birçok duyguyu en derinden hissederek okuyacağınız bir roman olacak.

Ön okuma pazartesi günü blogda. Bugünse Selvi Atıcı’yla yapılmış röportaj sizlerle…


Keyifli okumalar.

* * *


-Bize kendinden bahseder misin Selvi? Romanlarını bayılarak okuduğumuz Selvi Atıcı’nın bir günü nasıl geçer?
*Evli, iki çocuk annesi bir ev hanımıyım. Hayatı olduğu gibi, anıyla yaşamayı seven biriyim. Diğer ev hanımlarının olduğu gibi benim bir günüm de çok yoğun geçer. Fakat köy yaşamı süren bir insan olduğum ve çok fazla hayvanım olduğu için benim günlerim iki kat yoğun geçiyor. Sabahları çok erken kalkıp, kahvemi içerken fazla mesai yapan hayal gücümün her gördüğünü bir şekilde defterime geçirmeye çalışırım. Ardından da hızlı bir tempoyla çocuklarım, ev işi, yemek derken günün nasıl geçtiğini anlamam. Ama gecelerim mutlaka kendime ait olur. Kitap okumak, yazmak, kurgularımı geliştirmek… Her ne yapıyorsam mutlaka müzik eşliğinde yapar ve günümü sonlandırırım.

-Ne kadar zamandır yazıyorsun?
*Yazmaya sekiz yıl önce başladım.
-Son kitabından bahsedelim mi?
*Gitme… Beni çıldırtan, kendisine kızdığım ve sonra kendisini sevdiren bir Tunç karakteri var ki! Çok karmaşık duygularla yazdım. Yazarken çok keyif aldığım, Hayat karakterini çok sevdiğim bir kitap oldu. Nefret ve aşk arasında gidip geldim. Bu iki his arasındaki sınırı belirlemek, karakterlerin tepkilerine yön vermek ve gerçekten hoş olmayan davranışları olan bir erkek karakteri değiştirmek azıcık zorlasa da sonunda kendisini dize getirebildim.
Tunç Mirza Yiğit, sevdiği insanları kaybetme korkusuyla çevresindeki herkesten uzaklaşmış bir adam. Hayatı yaşamayı da seviyor fakat herhangi birini sevmek için kendisine izin vermiyor. Hayat ise ona çılgınca aşık olan bir genç kız. Yolları kesiştiğinde ikisi de tamamen farklı duygular içerisinde oluyor. Daha sonra Tunç ve Hayat evlenmek durumunda kalıyor. Ve Tunç, bu zoraki durum için elbette  genç kızı suçluyor. Aynı evin içinde zorlu bir yaşam süreci başlıyor. Sonrası ise aşkın mucizesidir belki de…
-Yazdığın karakterleri sende taşıdıkları öneme göre sıralamanı istesek bir numaraya kimi oturturdun?
*Kadın karakterlerimin içinde, önce bir piyon gibi görülen ve sonra vezir kadar güçlü bir konuma gelerek kendisini hem ruhsal açıdan hem de hayata karşı güçlendiren Gitme kitabındaki Hayat’ı çok seviyorum.
Erkek karakterlerimin içinde ise henüz basılmamış olan, Neden hikâyesindeki Sertaç karakterini çok seviyorum. İlk yazdığım hikaye ve önemi benim için çok fazla.
-İlham kaynakların nelerdir?
*Belirli bir ilham kaynağım yok diyebilirim. İzlediğim bir haber, dinlediğim müzik, arkadaşlarla bir araya gelerek onlarla sohbet ettiğimde ufacık bir anıyla bile aklımda bir kurgu belirebiliyor. Yaşamın kendisi zaten her yönüyle ilham kaynağı…

-Nasıl bir ortamda yazıyorsun? Ritüellerin var mıdır?



*Müziğe veya sessizliğe gereksinim duyuyorum. Kurgularım taslak şeklindeyken nerede olursam olayım her zaman yanımda bulunan defterime -aklım sürekli bir çalışma içinde olduğu için- not alıyorum. Fakat sıra gerçekten yazma işine geldiğim zaman kendime ait bir ofisim var ve orada yazmayı tercih ediyorum.
-Yazmayı seven ve yaşam enerjisini bundan alan o kadar çok insan var ki… Henüz kitabı yayınlanmamış yazar adaylarına tavsiyelerin olur mu?

*Ben ancak kendimden örnek verebilirim. Öncelikle kendileri için yazmalılar. Yazmak istedikleri her ne olursa olsun araştırma yapmalarını öneririm. Ben hikâyelerimi yazarken, karakterlerimi yaşayarak yazıyorum, karakteri benimsemelerini öneririm. Çok fazla kitap okumalarını, cesur adımlar atmalarını önerebilirim. Ve hepsine şimdiden başarılar dilerim.

Kelimelerle Selvi:
-Kendini üç kelimeyle tarif etmeni istesek…
* Sakin, fazla seven, duyarlı…
-Gitme’yi üç kelimeyle anlatır mısın bize?
*Çıldırtıcı, tutkulu, heyecanlı…
-Mutluluk deyince aklına gelen ilk üç şey?
Ailem(İçinde dostlarım da var), kitaplar, yazılarım…
-Senin için olmazsa olmaz üç?
*Kitaplarım, kahve, müzik

Sevgili yazarımıza bu güzel röportaj için teşekkür ederiz :)
Gitme'nin ön okumasına göz atmak için bloga uğramayı unutmayın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI